söndag 3 juni 2012

Kanada utan Anne – vad är poängen?

I morgon flyger jag till Kanada, för första gången i mitt liv. Det är en av platserna som jag alltid har drömt om att åka till. Jag skulle komma till Prince Edward Island, och åka på en vagn så som Anne och Matthew gör, den där första dagen då hon kommer till honom och Marilla. Jag skulle äta wholesome American food i stora kök inne i vackra hus av målat trä. Allt skulle vara grönt och blomma och jag skulle komma närmare en av min barndoms allra bästa vänner som varit en själsfrände ända upp i vuxen ålder.



Istället kommer jag att vara på ännu en av dessa 8-timmars flygningar runt jorden, som jag gör så ofta det här året, till min ryggs och klimatets förtvivlan. Och när jag kommer fram kommer det inte vara Matthew som kommer med droskan för att föra mig till Grönkulla. Vi tar istället taxi själva och kommer fram till detta:


Nå, det kommer säkert att vara fantastiskt när jag väl är där. Jag önskar bara att min första resa dit hade varit resan till min barndoms Anne – with an e.

1 kommentar:

  1. De billigaste flygen (på första googlingen) till PEI i början av augusti kostar 10 000 kr tur och retur. Vi kommer att hälsa på Anne en dag!

    SvaraRadera