fredag 5 oktober 2012

Bröllop i bibliotek

Det är mycket bröllop i luften just nu. En bekant vinner hela racet om du frågar mig: han och hans fästmö ska gifta sig i ett bibliotek nu i oktober, och inte vilket bibliotek som helst - utan the Bodleian in Oxford. En fantastisk miljö, en chans att få en vacker lokal till sin vigsel utan att blanda in Gud, och dessutom har de en personlig koppling dit. De möttes nämligen på det biblioteket när de låg vid Oxford, och nu flera år efter kommer de tillbaka till samma plats för att gifta sig där. Snyft, vad fint!



Jag är självklart sur för att jag inte kom på det, eller för att jag inte lyckats med annat än att sitta och läsa på biblioteken när jag borde ha letat min framtida Hce-hyllorna. För som en vän sa: det är inte som att jag inte försökt. Inför varenda dejt jag någonsin haft i Uppsala har jag föreslagit att vi ska träffas framför Carolina, så att vi ska ha en relation till det stället. Men det blev inget av det... Tur att andra människor fått till sin romantiska bokkoppling i mitt ställe!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar