måndag 1 oktober 2012

Nytt och bättre liv

En annan slags blogg det här troligen aldrig kommer att vara är matblogg. Jag tycker det är ganska tråkigt att laga mat, och mycket tråkigt med kokböcker. Jag tycker det är för lite text kring varför de valt den rätten och för mycket instruktioner jag lika gärna kunde googla fram. Men en anledning till man skepsis kan vara att det är för alltför sällan böckerna har mat som passar mig.

Så nu, när hösten börjar, börjar också mitt nya liv: jag ska börja laga mat (ni vet, sådär... alls). Och det tänkte jag gör med stöd i dessa:



Det ena är en creddig men smågalen liten restaurang i en källarlokal i centrala London där alla recept använder sisådär 40 ingredienser. Det andra är den brittiska matgururn och downsize-aren Hugh Fernley-Whittingstalls försök att visa att trots att man kan äta kött (han ägnar irriterande lång tid att förklara att man absolut kan äta kött, han gör det, hans vänner gör det etc. etc.) så måste man inte gör det jämt.

Gemensamt för båda är att de gillar en skvätt grädde. Eller sisådär en halvliter i sluttampen. Det är med andra ord oklart om mitt nya liv blir så mycket nyttigare än mitt gamla.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar