lördag 29 september 2012

Vad säger Frida Kahlo om mina relationer?



Häromdagen kollade jag igenom min fackbokhylla, och hittade flera böcker om Frida Kahlo (hur många låter jag vara osagt av diskretionskäl, ni förstår snart varför). Jag vet dessutom att jag redan lämnat några i en tidigare bodelning. Då insåg jag att i stort sett varje längre relation jag varit i, så har jag fått en konstbok om Frida Kahlo av min dåvarande partner. Jag vet inte riktigt hur man ska tolka det här. Framstår jag som ett gigantiskt Kahlofan? Påminner jag dem om henne? Jag tycker i och för sig mycket om henne som konstnär, men inte till den grad att jag tror att det var så påtagligt – och det är ju heller inte uteslutande Kahlo som jag uppskattar. Är jag så svår att ge presenter till? Eller finns det någon djupare, symbolisk mening som jag missar här?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar