lördag 28 april 2012

Hur får det finnas flygplatser utan böcker?



Jag är ute och reser igen. Och trots långa resonemang med mig själv och alla runt mig om vad jag ska packa, så kommer jag i slutändan ändå att falla för någon bok på flygplatsbokhandeln. Det ingår i själva processen att flyga. Det är så mycket obligatorisk väntetid, i synnerhet eftersom jag ofta måste byta. Då strosar man, köper mat till överpris, och hamnar till sist i bokhandeln. Man tjuvläser en stund, och väljer sen något annat.

Men det finns flygplatser som inte har någon bokhandel - denna misär! I synnerhet när man är utan bok. Jag har trott att en bokhandel är en självklar del av varje någorlunda stor flygplats, men icket. Ibland är man helt utlämnad till något litet ställ bredvid godiset vid kassan i tax free-btuiken. Jag har stått och olyckligt tummat pocketupplagor av 'How To Best Organise Your Employees' (inte för att jag har några anställda...) och 'How To make Your Business successful' (... kanske är det för att jag inte har någon anställda som min business går så illa?) och tänkt att kanske är de lite intressanta ändå?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar